Over KliniekAdvies

KliniekAdvies helpt medische (-esthetische) praktijken, dermatologische en plastisch-chirurgische klinieken, maar ook tandartsen, fysiotherapeuten, mondhygiënisten en verloskundige praktijken om lokale legendes te worden. Door onze werkwijze zie je al binnen enkele weken een groei in je aantallen bezoekers en gerealiseerde behandelingen. We werken met jou aan verhoging van de zichtbaarheid en vindbaarheid van je praktijk, aan verbetering van je positionering in de markt en aan de definitie van je ideale klant.

Je kunt rekenen op onze ruime ervaring in het opzetten van nieuwe bedrijfs- en marketingstrategieën, het verbeteren van interne prestaties, het opzetten van onlinemediacampagnes en het inrichten of verbeteren van je onlinepresentatie (website en social mediakanalen). Volg onze trainingen voor management en (medische) stafleden, laat je (behandelaren) coachen in het optimaliseren van hun spreekuurresultaten, of breng een ondernemende, inspirerende en positieve drive in je team om veranderingen door te voeren.

Over Boris

Boris Hoenson, oprichter KliniekAdvies

Oprichter en eigenaar van KliniekAdvies Boris Hoenson behaalde een bachelor in marketing aan de HES en een MBA in financial management aan de NIMBAS Bradford School of Management. Hij bracht theorie in praktijk via financiële en marketingervaring aan zowel accountantskant als bij commerciële bedrijven van grote naam. Vanwege zijn interesse in dienstverlenende bedrijven in de zorg zette hij in 2011 samen met een arts de Rembrandtkliniek op en vervolgde later zijn carrière als onafhankelijk bedrijfsadviseur, specifiek gericht op ondernemingen in zowel de vergoede als de onvergoede zorg.

Sinds 2016 leidt hij uiteenlopende projecten voor en binnen ZBC’s, privéklinieken en (para)medische praktijken. Hierdoor is zijn kennis van en ervaring met het opzetten, aansturen en veranderen van dit soort bedrijven substantieel uitgebreid.

Daarnaast ontwikkelde Boris een aantal trainingen, specifiek gericht op behandelaren (medewerkers én management) in de (on)vergoede zorg. Hij maakt hierbinnen onder andere gebruik van Insights Discovery®, een tool die cursisten op toegankelijk wijze meer inzicht geeft in zichzelf en anderen.

Zijn training Sales & Marketing voor klinieken en praktijkeigenaren is geaccrediteerd voor bij- en nascholing van de (sub)specialismen ADAP (6 punten), KRM (6 punten), KRT (5 punten), NVCG (6 punten) en kwaliteitsregister verloskundigen (5 punten).

Tien vragen aan Boris Hoenson

1. Waarom doe je dit, wat is je drijfveer?
Ik heb meerdere drijfveren. Ik heb een overkoepelende blik met betrekking tot dienstverlenende (zorg)bedrijven. Daarmee doel ik op mijn financiële en bedrijfseconomische businessachtergrond, en mijn inzicht in operationele processen.
Daarnaast heb ik een zesde zintuig voor klantbeleving, ik ben eigenlijk altijd bezig met het oplossen van problemen in klantbeleving. Altijd op zoek naar hoe kan ik de eindklant van dienst zijn, wat wil die persoon, en welke mogelijkheden zijn er om daar zo goed mogelijk bij aan te sluiten. Dus hoe ga ik operationeel zorgen dat hij krijgt wat hij wil. Dat heeft voor de praktijk of kliniek in kwestie bijna altijd operationele of zelfs strategische implicaties.
En last but not least krijg ik veel energie van het werken met teams richting een gezamenlijk doel: het bouwen aan een betere werkomgeving die tegelijkertijd meer tevreden klanten oplevert.
 
2. Waarom heb je de stap gezet naar een eigen bedrijf?
Na mijn rol als directeur van een zorgbedrijf (Rembrandtkliniek) sloot ik mij aan bij een pharmaceutisch bedrijf als consultant voor hun klanten. In die rol adviseerde ik klinieken op het gebied van de optimalisatie van allerlei aspecten (operatie, financieel, customer experience). Na verloop van tijd merkte ik twee dingen: 1. Mijn werkgever stuurde steeds vaker aan op het vergroten van de productafzet en -omzet bij klanten in plaats van het dienen van het bedrijfsbelang van de klant. En 2. ik was niet onafhankelijk en dat werd steeds vaker een reden voor klanten om me niet in te huren. Die combi dreef me uiteindelijk tot het oprichten van KliniekAdvies. Nu kan ik onafhankelijk van producten of leveranciers met klanten werken aan het realiseren van hun belangrijkste bedrijfsdoelstellingen.
 
3. Welk soort uitdagingen of klanten geeft je de meeste voldoening?
Projecten waarbij ik het mes aan twee kanten kan laten snijden. Daarmee bedoel ik projecten die de wereld van de staf of de behandelaars leuker en makkelijker maken enerzijds en tegelijkertijd bijdragen aan een betere klantbeleving, en dus meer tevreden eindklanten opleveren. Dit kunnen projecten zijn op het gebied van marketing/branding, op het gebied van de administratie, financiële dashboards, maar ook op het gebied van interne processen als telefoon en e-mailhandling en consultatiegesprekken.
 
4. Wat is naast je werk belangrijk voor je?
Mijn gezin, bestaande uit mijn vrouw Roos en mijn zoons van 12 en 14, en mijn familie zijn voor mij het allerbelangrijkst. Daarnaast sport ik veel (hardlopen, mountainbike, crossfit, het liefst met anderen, maar ook golf en ski), train ik het voetbalteam van m’n zoon en probeer ik zo gezond mogelijk te leven. En wijn proeven, dat doe ik ook graag.
 
5. Wat is je grootste ergernis?
Een webshop die zegt dat een item op voorraad is, maar na bestelling communiceert dat het item niet meer of pas over een paar weken leverbaar is… grrrr…
 
6. Guilty pleasure?
Melkchocolade met hazelnoot, M&M’s pinda, witte bolletjes met boter en jonge kaas en muziek van Queen of de oude Guns N’ Roses.
 
7. Waar kan ik je ’s nachts voor wakker maken?

Zie boven… 😉

8. Hoe ziet je ideale zaterdagavond eruit?
Gezelligheid met vrienden, eten koken, goede wijn erbij, tot in de late uurtjes tafelen.
Dat, of met de wijnclub speciale wijnen proeven.
Of: met het gezin in een hutje in het bos bij de open haard Catan spelen.
 
9. Wat staat er op je bucketlist?
Taiwan, Hongkong, Zuid-Afrika, Cuba, New York, Fillipijnen, Madagascar, etc. etc. Kortom: reizen!
 
10. Ik ben enthousiast over wat je te bieden hebt, wat is mijn eerste stap?
Pak de telefoon en bel mij!

Over Wim & Monique

Wim Andréa’s Interactim staat voor complete ontzorging van het technische deel van je online aanwezigheid. Denk dan aan inrichting, beheer en onderhoud van de website- en e-mailomgeving. Dat houdt ook het maken van dagelijkse back-ups in die er -mocht er iets omvallen- voor zorgen dat alles weer snel up-and-running is. En minstens zo belangrijk: het actueel houden van alle software die de website draaiend houdt. Bijvoorbeeld regelmatige installatie van beveiligingsupdates zodat hackers geen achterdeurtjes kunnen vinden. Kortom: al die zaken waarvan je wellicht niet eens wist dat ze belangrijk zijn. Of waar je geen tijd en aandacht aan wilt/kunt besteden. Dat geldt ook voor marketing automation (bedenken en opzetten van geautomatiseerde communicatieprocessen), CRM (Customer Relationship Management) en koppelingen aan bedrijfsprocessen (zoals agenda, logistiek en boekhouding).
 
Monique Cremer staat voor alles dat inhoudelijk en communicatief met websites en onlinecommunicatie te maken heeft, en vormt daarin een ‘trait d’union’ met Interactim. Simpel gezegd: zij zorgt voor alles wat de bezoeker ziet, ervaart, doet en zou moeten doen op een website. De voorkant dus. Waar Interactim zorgt voor de (technische) achterkant, is Monique vooral deskundig en vaardig in teksten (ook teksten die Google waardeert), structuur, taxonomie, vormgeving en de samenhang van dat alles.
 
Maar een goede website gaat verder dan alleen teksten en plaatjes onder of achter elkaar zetten; vindbaarheid/zichtbaarheid en beleving door de bezoeker staan hoog in het vaandel als tools om meer traffic en van daaruit meer klanten te trekken. Juist daarin vullen Boris, Monique en Wim elkaar zo goed aan.
 

Kenmerkend voor onze manier van werken zijn de korte lijnen. Met de combi Wim & Monique beschikt KliniekAdvies over een team dat kan schakelen op het moment dat dat nodig is. En dat ook doet. Niet alleen bij problemen (die we vanzelfsprekend liever voorkómen), maar ook bij verdere ontwikkeling en uitbreiding van de online activiteiten.

Wim Andréa pionierde in zijn jonge jaren als systeembeheerder bij een Amsterdams reclamebureau, in de tijd dat computers nog kolengestookt en handaangezwengeld waren, en een ruime halve kamer in beslag namen. Een poging een carrière als copywriter te starten lukte boven verwachting, en via redacteurschap bij Adformatie en hoofdredacteurschap bij NieuwsTribune startte Wim eind 80-er jaren zijn eerste onlinebureau, ‘Content is King’. Waarmee de combinatie alfa (taal, communicatie) en bèta (techniek) gestalte kreeg. Medio negentiger jaren werd dit bureau ingelijfd door reclame-instituut JWT.

Internetmarketing moest in die dagen als woord nog vaak herhaald worden. Als directeur/partner bij een aantal toonaangevende communicatie- en onlinebureaus heeft Wim het métier in Nederland mede vorm helpen geven. Uiteindelijk verkoos hij een solotoer boven wat er zoal komt kijken bij het runnen van een bureau, en combineert hij nu de blijvend vreugde verschaffende combinatie van (online)communicatie met de techniek die daar zoal bij komt kijken. Als zodanig was en is Wim betrokken bij projecten van kleine en grotere medische, cosmetische en charitatieve instanties. Maar ook hardcore E-commerce en het adviseren over en inrichten van marketingautomation horen daarbij.

Wim draagt zijn kennis regelmatig over via colleges bij Beeckestijn Business School en is mede-ontwikkelaar van de Masterclass Digital Transformation aan Nyenrode Business Universiteit.
In zijn (schaarse) vrije tijd is Wim een fervent zweefvlieger, maar ook voor muziek, fotografie en koken is hij snel enthousiast te krijgen.

 

Als organising een vak was geweest in het beroepsonderwijs, had Monique Cremer daar minstens net zo hoog in gescoord als in Nederlands. Na jarenlang bij verschillende grote en kleine bedrijven correspondentie en zaken voor anderen te hebben georganiseerd, bedacht ze dat net zo goed te kunnen doen als zzp’er. In de jaren die volgden (re)organiseerde ze MKB-werkvloeren, bedrijfsverhuizingen en particuliere spullenverzamelingen, had ze haar eigen relocationbedrijf-met-personeel, zette ze een cosmetische kliniek op en verdiepte ze zich en passant in internetmarketing.

Websites maakte je in die tijd natuurlijk zelf en Monique kwam tegen dat ze daar ongekend veel plezier aan beleefde. Ze kon er haar creativiteit, schrijflust en hang naar orde en systematiek in kwijt. Het was de opmaat naar de stap om zich te specialiseren in contentmanagement in brede zin, en als zodanig helpt ze nu andere zzp’ers en bedrijven in het MKB met websites en het schrijven en redigeren van teksten, ook voor social media en reclame-uitingen. Met het gesprek dat ze hiervoor met ondernemers aangaat, vraagt ze hen ook om na te denken over o.a. hun communicatiedoelstellingen, en helpt ze waar nodig en gewenst een handje om die helder te krijgen.

Monique maakte een semi-sabbatical uitstapje van tien jaar naar het mooie Ierland, deed daar totaal andere dingen en werd er een echt natuurmens. Ze is zeer begaan met het welzijn van dieren en besteedt daar een deel van haar vrije tijd aan. Daarnaast hebben milieu en minimalisme een vaste plek in haar leven, en fotografeert ze graag ‘miksang’.