Trainingen

Consultatie in de praktijk

Hoe krijg ik mijn klant mee met mijn filosofie? Hoe zorg ik voor meer tevreden patiënten/cliënten?

Deze training geeft je inzicht in je rol als behandelaar en adviseur. We trainen je in een gespreksstructuur die je in staat stelt jouw klanten beter te leren kennen en daardoor meer relevante behandelplannen voor te stellen. Met als resultaat leukere behandelingen met hogere omzet én meer tevreden klanten.

Hier vind je meer informatie.

Financieel Management

Vergroot je inzicht in je eigen bedrijf. Doe kennis op om te begrijpen welke activiteiten goed lopen en welke niet.

  • Hoe lees ik de rapportages van mijn accountant en wat heb ik eraan?
  • Welke Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) zijn voor mijn praktijk van belang en hoe heb ik daar invloed op?
  • Hoe doet mijn bedrijf het eigenlijk in vergelijking tot mijn concurrentie?
Sales en Marketing voor praktijkeigenaren

Hoe krijg ik meer patiënten/cliënten? En hoe zorg ik ervoor dat ik minder no-shows heb, of minder cliënten die ik eigenlijk niet wil?

Deze training verschaft je inzicht in jouw customer journey. Wat is de samenhang tussen je externe communicatie en de problemen tijdens je spreekuur? Wat kan je doen om dit te verminderen?

Download hier het programma.

De kosten

Training op locatie (max. 10 personen): €2500
Open inschrijving (max. 8 personen): €595 per deelnemer

Prijzen zijn inclusief trainingsmaterialen, exclusief btw.

Coaching en advies

Consultatiecoaching

Altijd al eens feedback op je consultaties willen hebben? Vraag je je af of je het beter doet dan andere artsen? Ervaar je grote verschillen in het succesvol ‘verkopen’ van een behandelplan tussen verschillende klanten?

Een goed advies begint bij het juiste startpunt. In het geval van cosmetische behandelingen zijn veel van je cliënten vaak onwetend. Ze zien wel de indicaties die ze storen, maar weten niet hoe die zijn ontstaan (algemene veroudering), waarom het bij hen op deze manier tot uiting komt (specifieke veroudering) en wat er (allemaal) aan te doen is.

Ook hebben cliënten vaak niet nagedacht over wat het uiteindelijke doel is van het behandelen van de indicatie die ze zien.

Als we de cliënten helpen deze onderwerpen beter te begrijpen, komen we tot de kern van hun ‘probleem’ en pas dan kunnen we een goed advies geven. Prijs wordt dan automatisch van minder groot belang.

Al vele jaren komen wij in de behandelkamers van artsen, plastisch chirurgen, dermatologen en cosmetische professionals waar we als ‘fly on the wall’ meekijken en -luisteren naar de zorgprofessional. Na 2 of 3 consultaties krijg je van ons feedback. Wij herkennen patronen en definiëren je houding en taalgebruik in relatie tot  persoonlijkheidsvoorkeuren van je potentiële klanten. Je krijgt van ons nuttige tips en woorden/formuleringen om je gesprekken nog succesvoller te maken.

Wij rapporteren de bevindingen na iedere coachingdag in een helder prestatieoverzicht, uitgesplitst naar uitstekende, goede en verbeterpunten – je huiswerk. Na een paar weken herhalen we de sessie en evalueren we de prestatieoverzichten.

Een typisch coachingstraject bestaat uit 3-5 sessies van een halve dag. (Kostenindicatie: €1.500 – €2.500.) Als resultaat mag je een verhoging van je dagomzet van 20 – 50% verwachten.

Kliniekadvies

Strategie
Hoe maak ik de juiste strategische keuzes? Hoe krijg ik meer cliënten? Zal ik een nieuwe vestiging openen? Hoe kan ik mijn bedrijf laten groeien?

Om dit soort vraagstukken te beantwoorden, is het noodzakelijk dat je de tijd neemt om voldoende informatie te verzamelen over de markt, je cliënten, je ideale doelgroep, de concurrentie, etc., etc. Deze informatie is de basis voor je overtuiging over de richting waarin je bedrijf zich moet bewegen.

Wij kennen je markt en hebben in de keukens van veel van je concurrenten gekeken. Daardoor kunnen we lekker snel schakelen en dat scheelt een hoop tijd! (Overigens: uiteraard blijven de keukengeheimen precies dat: keukengeheimen. Wij werken uiterst discreet en zullen nooit recepten van concurrenten aan elkaar verklappen.)

Operatie
Heb je veel no-shows of last-minuteafzeggingen? Zie je op elk spreekuur wel iemand die niet kiest voor een behandeling, omdat deze te duur is?  Heb je wel eens echt gemeten hoeveel cliënten ook daadwerkelijk terugkomen voor een nieuwe behandeling?

In klinieken zien we doorgaans een groot verschil tussen wie we op het spreekuur zouden willen zien en wat we dagelijks daadwerkelijk tegenkomen. Er is veel te winnen in de operationele afhandeling van de inkomende e-mails en telefoontjes. Het (vriendelijk) afwijzen van cliënten die je liever niet ziet, laat ruimte voor cliënten die je wel graag wilt hebben – en die hoeven daardoor niet onnodig lang te wachten op een afspraak. Ook in de consultaties is vaak ruimte voor verbetering.

Online zichtbaarheid en vindbaarheid

Website

Hoe krijg ik een goede website? Waar moet een website eigenlijk aan voldoen? Hoe kan ik mijn website verbeteren?

Een goede website is meer dan het visitekaartje van je bedrijf. Een goede website is een krachtige tool om je ondernemings- of communicatiedoelstellingen te helpen realiseren. Wat wil je bereiken met je website: meer omzet via meer bezoekers? Of wil je alleen maar informatie verstrekken? Wat moeten de bezoekers vinden of doen op je website?

Het maken van een website houdt meer in dan het onder of achter elkaar zetten van plaatjes en teksten. De hele inrichting, vormgeving, teksten, triggers, gebruik van koppen en subkoppen; alles moet optimaal (in)gericht zijn op de beleving van de bezoeker. Een website wordt gemaakt met jouw doelgroep in het achterhoofd, en moet antwoord geven op de vragen die ze hebben, oplossingen bieden voor de problemen waar ze mee kampen. En er uiteindelijk toe leiden dat ze contact met jou opnemen.

(En, een stuk minder sexy, maar de wettelijke kleine lettertjes en AVG-vereisten moeten ook afgedekt zijn. Dat het daarnaast onder de motorkap als een wolkenloos zonnetje moet lopen, spreekt voor zich.)

Vindbaarheid

Online zichtbaarheid en vindbaarheid houdt natuurlijk niet op bij je website, hoe goed die ook is. Mensen moeten ‘m wel weten te vinden. Daarvoor zijn verschillende kanalen in te zetten, zowel betaald (bijvoorbeeld advertenties) als onbetaald (bijvoorbeeld social media, bloggen of nieuwsbrieven). Maar ook de toepassing van de juiste SEO op je website is een belangrijke factor.

Zie je op tegen wat er allemaal bij komt kijken? Heb je te weinig tijd om je hier, naast het behandelen van je klanten, optimaal mee bezig te houden? Wil je dit liever uitbesteden aan iemand anders? Of vind je het juist leuk om een stukje publiciteit aan te pakken?

Wij bespreken met jou wat je precies wilt met je website, en hoe je jouw onlineaanwezigheid optimaal kunt benutten. We kijken ook naar welke kanalen het meest geschikt voor je zijn, of het beste bij je onderneming passen. Je hoeft niet per se op alle socialmediakanalen aanwezig te zijn en daar een halve dagtaak aan te hebben. Vaak is het beter om je energie en middelen te focussen op een of twee kanalen, zodat je daar kwaliteit kunt bieden. Maar ook het maken van nieuwsbrieven, blogs en vlogs vragen veel tijd, regelmaat én je moet ook echt interessante content te bieden hebben.

Samen stippelen we een strategie uit die aansluit bij jouw doelstellingen en maken we een plan dat past bij de tijd en middelen die jij beschikbaar hebt.